5گلدان مناسب برای گیاه سانسوریا
نوشته شده توسط : شهر سفال
گلدان مناسب برای گیاه سانسوریا

یکی از نکات بسیار مهمی که قبل از خرید گیاه سانسوریا باید رعایت کنیم، انتخاب یک گلدان مناسب برای آن است که مانع از رشد گیاه نشود و به آن آسیبی نرساند. علاوه بر آن انتخاب یک گلدان مناسب برای گیاه سانسوریا می تواند زیبایی آن را دو چندان کند.

گیاه سانسوریا بسیار زیبا است و طرفدار زیادی دارد، استفاده از این گلدان در محل کار مثل اداره، بانک، فروشگاه، لابی هتل و حتی منزل می تواند حس شادابی و نشاط به همراه داشته باشد به شرطی که برای آن یک گلدان مناسب انتخاب کنید و از آن مراقبت کنید، در این مقاله قصد داریم بهترین و مناسب ترین گلدان های گیاه سانسوریا را به شما معرفی کنیم، پس با شهر سفال همراه باشید.

چه گلدانی برای گیاه سانسوریا مناسب است تا رشد بهتری داشته باشد؟

بعد از اینکه گیاه سانسوریا را خریداری کردید با کمی جست و جو و تحقیق راجع به گلدان ها می توانید مناسب ترین گلدان را انتخاب کنید و گیاه خود را در آن بکارید. گلدانی که برای گیاه سانسوریا مناسب است باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • باید حتما زهکشی شده باشد و همینطور قدرت زهکشی آن بالا باشد.
  • آب و رطوبت را در خود نگه ندارد و به راحتی آن را از خود عبور دهد.
  • ابعاد آن طوری باشد که هم اندازه گیاه یا کمی کوچکتر از آن باشد، نکته ای که قابل ذکر است این است که گلدان نباید خیلی کوچک باشد تا به ریشه گیاه اجازه رشد ندهد.
  • دارای منافذ باز باشد تا گیاه بتواند نفس بکشد.
  • اگر رنگ آن تیره باشد بهتر است چون گرما و نور را بیشتر به خود جذب می کند.
  • گلدان سفالی بهترین انتخاب برای گیاه سانسوریا

گلدان های سفالی تمام ویژگی هایی که در قسمت بالا گفتیم را دارند. جنس گلدان سفالی به گونه ای است که قدرت زهکشی بالایی دارد و به دلیل وجود منافذ باز در بدنه آن، آب و هوا به راحتی از گلدان عبور می کنند و نمی گذارند که خاک گیاه مرطوب بماند و آب اضافی داشته باشد و گیاه به خوبی نفس می کشد. این ویژگی باعث می شود که از پوسیدگی ریشه گیاه محافظت شود.

گلدان سفالی باید زهکشی شده باشد، یعنی در کف گلدان سوراخ زهکش ایجاد شده باشد. گلدان سفالی رطوبت اضافی خاک گیاه سانسوریا را جذب می کند، به همین دلیل رطوبت اضافی باعث خراب شدن گیاه سانسوریا نمی شود. نکته دیگری که مهم است این است که گلدان سفالی نباید لعاب داشته باشد، زیرا در این صورت مانند گلدان سرامیکی می شود.

5گلدان مناسب برای گیاه سانسوریاگلدان مناسب برای گیاه سانسوریا

اندازه گلدان گیاه سانسوریا

علاوه بر جنس گلدان، اندازه آن هم مهم است، گلدانی مناسب است که تقریبا هم اندازه خود گیاه باشد یا کمی کوچکتر از آن باشد. گلدانی که خیلی کوچک باشد فضای کمی برای رشد گیاه دارد و گیاه نمی تواند به خوبی رشد کند. گلدانی که ارتفاع بلندی هم داشته باشد مناسب نیست چرا که گلدان رشد خوبی از نظر قد نخواهد داشت زیرا تمام انرژی گلدان صرف این می شود که گلدان را با ریشه پر کند و قد آن بلند نمی شود. گلدانی برای سانسوریا مناسب است که سفالی باشد و قد متوسطی داشته باشد.

استفاده از گلدان سرامیکی برای گیاه سانسوریا

گلدان های سرامیکی تنوع بیشتری نسبت به گلدان های سفالی دارند و زیباتر هستند، در عین حال قیمت بیشتری هم دارند، گلدان های سرامیکی لعاب خورده اند، این لعاب باعث می شود که هوا به هیچ طریقی نتواند وارد گلدان شود و خاک گلدان مدت زیادی مرطوب می ماند، پس اگر قصد دارید از گلدان سرامیکی برای گیاه سانسوریا استفاده کنید باید حواستان باشد تا گیاه را بیش از حد آبیاری نکنید به این دلیل که خاک گیاه مرطوب است، در غیر این صورت ریشه گیاه می پوسد.

گلدان های سرامیکی با ویژگی هایی که دارند بیشتر برای گیاهان رطوبت دوست مناسب هستند. گلدان های سرامیکی قدرت زهکشی کمتری دارند و از طرفی نسبت به گلدان های سفالی سنگین تر هستند و جابجایی آنها مشکل است.

5گلدان مناسب برای گیاه سانسوریاگلدان مناسب برای گیاه سانسوریا

گلدان بزرگ برای گیاه سانسوریا

شاید بسیاری از شما بخواهید از گلدان های بزرگ برای گیاه سانسوریای خود استفاده کنید، اما باید این را بدانید که در گلدان بزرگ خاک گیاه دیرتر خشک می شود و خاک گیاه مرطوب می ماند و این یاعث پوسیدگی ریشه می شود.

گلدان مناسب برای گیاه سانسوریا شمشیری

بهترین گلدان برای این گیاه، گلدان پلاستیکی یا فلزی نیست، زیرا این گلدان ها اصلا قدرت زهکشی ندارند و به مرور باعث از بین رفتن گلدان و پوسیدن آن می شوند، بهترین گلدان مناسب گیاه سانسوریا شمشیری همان گلدان سفالی بدون لعاب است.

کسب اطلاعات بیشتر: خرید عمده گلدان از لالجین

5گلدان مناسب برای گیاه سانسوریاگلدان مناسب برای گیاه سانسوریا

گلدان مناسب برای گیاه سانسوریا پاکوتاه

بهترین گلدان مناسب این گیاه گلدان سفالی کوچک است، زیرا این گلدان جثه کوچکی دارد و اگر گلدان بزرگی برای آن انتخاب کنید باعث بروز مشکلاتی مثل دیر خشک شدن خاک گیاه و پوسیده شدن گیاه می شود، این گلدان فضای زیادی را اشغال نمی کند.

گلدان سانسوریا باید چه ویژگی های داشته باشد؟

حتما این سوال برای شما هنگام خرید سانسوریا پیش آمده است، همانطور که قبلا هم اشاره شد، گلدان مناسب گیاه سانسوریا باید قدرت بالایی در زهکشی داشته باشد تا آب اضافی خاک را بگیرد و خاک گیاه مرطوب نباشد. در این صورت فقط گلدان سفالی است که این ویژگی را دارد.

5گلدان مناسب برای گیاه سانسوریاگلدان مناسب برای گیاه سانسوریا

چه زمانی برای تعویض گلدان مناسب است؟

زمانی که ریشه های گیاه ار سوراخ زهکش کف گلدان خارج شد، زمان مناسبی برای تعویض گلدان است، اما باید دقت داشته باشید که در آن زمان گیاه در حال رشد نباشد، زیرا با تعویض گلدان رشد گیاه متوقف می شود.

امیدواریم مطلب فوق با موضوع انتخاب گلدان مناسب برای گیاه سانسوریا برای شما مفید بوده و با خواندن این مطلب بتوانید گلدان مناسبی برای گیاه خود انتخاب کنید، در صورت نیاز می توانید گلدان ها را از سایت شهر سفال به صورت اینترنتی خرید کنید.





:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: